Blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op gebied van marketing automation, webdesign, user experience en A.I. via onze blog posts en nuttige insights.
PETER DEVOS - 09-11-2020
Kennis is macht. Data vergaren en analyseren (data-mining) is de poort naar kennis en dus naar macht. In sommige sectoren is data-mining al langer schering en inslag. Denk maar aan de bank-en verzekeringswereld. Maar hoe kan je data gebruiken om je digitale marketing naar een hoger niveau te tillen?
PETER DEVOS - 15-09-2020
Sommige bedrijfsleiders of marketeers denken bij email marketing vooral aan het kopen van lijsten met e-mailadressen. De personen of bedrijven op die lijst worden dan allemaal gemaild. Zo hopen ze hun omzet snel te verhogen. Lijkt een goed plan, niet?
PETER DEVOS - 01-09-2020
Ik dacht altijd dat ik redelijk 'mee' was met technologie. Ik ben informaticus van opleiding en een gadgetfreak. We hebben in ons gezin een hoop smartphones, laptops en tablets.
Toch merk ik dat het de laatste paar jaar echt hard gaat. Meer en meer smart toestellen dringen ons leven binnen.
PETER DEVOS - 10-06-2020
Zowat half digitaal Vlaanderen heeft al zijn mening geuit over de impact van Corona op de sector. Tijd om mijn kijk op de zaken te geven.
Allereerst hoop ik dat zaakvoerders die tijdens de Coronacrisis hun zaak moesten sluiten stilaan terug aan de slag kunnen. Ik hoop dat je bedrijf het overleefd heeft en je via de steunmaatregelen het hoofd boven water kan houden.
Lees de blogpostPETER DEVOS - 05-06-2020
Waarschijnlijk denk je bij het begrip 'digitale marketing' aan
websites, social media, influencers, SEO & SEA, email marketing, blogs, cookies, etc. Marketing automation, het meer technische broertje in de digital marketing stack, is voor veel bedrijven een ver-van-mijn-bed-show.
Nochtans is het een heel krachtig concept dat de lijm kan zijn tussen al je digitale marketing efforts. We geven 10 redenen waarom je als bedrijf zou starten met marketing automation.
PETER DEVOS - 12-05-2020
We leven in een tijdperk van bedrog. Dan heb ik het niet over politiek of fake news. Maar over marketing en sales.
Niet overtuigd ? Enkele voorbeelden. Waarom hebben winkeliers nog steeds winst als ze 50% korting geven? Waarom verschillen prijzen zoveel tussen de ene webwinkel en de andere? Waarom kan je bepaalde producten veel goedkoper net over de grens vinden? Vraag en aanbod uiteraard. Maar veel logica is er vaak niet in te vinden.
Lees de blogpostPETER DEVOS - 25-04-2020
Even een vraagje voor mensen die werken in de automotive sector: hoe zien jullie de toekomst?
Want ik zit de laatste tijd er met mijn neus bovenop en de challenges die jullie sector tegemoet komen zijn toch gigantisch, niet? Strengere regels zorgen ervoor dat jullie meer en meer de weg op moeten van elektrificatie. Maar daarnaast is de publieke opinie over dit onderwerp, laat ik het zacht zeggen, verdeeld. Je bent ofwel een Tesla fanboy of een dinosapliefhebber. No middle ground.
PETER DEVOS - 10-04-2020
Als je op zoek bent naar een marketing automation tool, dan ben je misschien het Belgische Selligent tegengekomen.
Officieel moet we ‘Selligent Marketing Cloud' zeggen want het is een SAAS tool. Een wat? Wel ja, een SAAS tool in de cloud die via lead nurturing campaigns, customer journeys, personalized lifecycles en het beheren en inzetten van assests de customer engagement verhoogt. Duh!
PETER DEVOS - 02-04-2020
Het wordt steeds moeilijker als marketeer om je boodschap te verspreiden. Enerzijds is het aantal kanalen enorm gegroeid. Anderzijds wil je als marketeer ook je boodschap personaliseren en op het juiste moment uitsturen.
Laten we maar eerlijk zijn: in de realiteit is dit nauwelijks haalbaar. Er ontstaan 2 keuzes: ofwel maak je het geheel minder complex en stuur je nagenoeg dezelfde boodschap naar iedereen op hetzelfde moment via hetzelfde kanaal; ofwel roep je de hulp in van marketing automation en geef je een aantal zaken uit handen. Maar hoever kan je daarin gaan? Hoeveel controle ben je bereid op te geven aan een algoritme?
PETER DEVOS - 15-03-2020
Als we denken aan marketing automation dan bevinden we ons vaak in B2C omgevingen. Een merk heeft een paar miljoen adressen in hun database en gebruiken CRM en marketing automation om hun klanten op een slimme en hopelijk relevante manier te benaderen.
Maar wat zijn de voordelen in een B2B omgeving waar het vaak gaat over slechts een paar honderd of een paar duizend klanten. Staan zij te springen om gepersonaliseerde boodschappen te ontvangen van hun leveranciers ?
PETER DEVOS - 26-02-2020
Als je een commerciële e-mail uitstuurt die als spam aanzien wordt, dan heb je pech. In het beste geval wordt de mail gewoon niet gelezen maar in het ergste geval wordt je hele e-maildomein geblacklist en kan je geen e-mail meer bij je ontvangers krijgen.
Je doet er dus goed aan om niet als spam of spammer gelabeld te worden. Maar wat is spam eigenlijk? Globaal kunnen we het vertalen als 'ongewenste e-mail'. Wij zien een aantal redenen waarom je mail als spam aanzien wordt.
PETER DEVOS - 03-02-2020
Toegegeven, e-mail is een prachtig en performant kanaal om je boodschap te verspreiden en meer te weten te komen over je klant. Maar we merken allemaal dagelijks dat onze inbox ondergesneeuwd wordt met allerhande e-mails.
Hoe pakken we dit best aan? Marketing automation staat voor de juiste boodschap op het juiste moment. Het juiste kanaal hoort daar evengoed bij. We doorlopen hieronder enkele scenario's en gaan telkens na wat het beste kanaal is in de gegeven situatie.
PETER DEVOS - 05-01-2020
Als je een e-mailmarketingtraject opstart, zal je vroeg of laat moeten kiezen wat je standaard 'reply' adres en bijhorende alias wordt.
Veel bedrijven zullen voor dit adres hetzelfde adres kiezen als hun 'from' adres. Meestal is dat een 'info@' adres zoals info@markebly.be. Maar vaak zie je ook dat resoluut gekozen wordt voor een 'noreply@' adres om duidelijk te maken dat mails naar deze mailbox niet opgevolgd worden.
PETER DEVOS - 12-12-2019
In deze blogpost verkennen we een toekomstbeeld, namelijk dat van de artificiële intelligentie (A.I.) en hoe dat ons kan helpen in ons dagelijks leven.
In marketing automation proberen we hetzelfde te verwezenlijken. We trachten zoveel mogelijk te weten te komen van de klant om onze communicatie en aanbod zo goed mogelijk af te stemmen. Dat is het doel, maar het probleem is dat iedere marketeer z'n eigen customer preference center moet opbouwen: hij moet zelf de gegevens van een persoon verzamelen en een algoritme opstellen om de meest relevante content bij iedere individuele persoon te brengen.
Gebruik het formulier hieronder om vrijblijvend met ons in contact te komen. Wij staan klaar om ook jouw digitaal project tot een succes te maken.
Nood aan een nieuwe website? Vraag nu vrijblijvend een offerte aan.
Je eigen nieuwbrieven uitsturen? Vul het offerteformulier in.
Verantwoordelijke
Peter Devos
Adres
Bessenhof 4
9820 Merelbeke
België
Contact
Tel: 0032 496 722734
E-mail: info@markebly.be
BTW-nr
0748.596.015