Blogs & insights.

Blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op gebied van marketing automation, webdesign, user experience en A.I. via onze blog posts en nuttige insights.


Contacteer ons

ONTDEK MEER OP:

De Corona sneltrein

De Corona sneltreinPETER DEVOS - 10-06-2020

Zowat half digitaal Vlaanderen heeft al zijn mening geuit over de impact van Corona op de sector. Tijd om mijn kijk op de zaken te geven.

Allereerst hoop ik dat zaakvoerders die tijdens de Coronacrisis hun zaak moesten sluiten stilaan terug aan de slag kunnen. Ik hoop dat je bedrijf het overleefd heeft en je via de steunmaatregelen het hoofd boven water kan houden.

Lees de blogpost

10 redenen om te starten met marketing automation

De Corona sneltreinPETER DEVOS - 05-06-2020

Waarschijnlijk denk je bij het begrip 'digitale marketing' aan websites, social media, influencers, SEO & SEA, email marketing, blogs, cookies, etc. Marketing automation, het meer technische broertje in de digital marketing stack, is voor veel bedrijven een ver-van-mijn-bed-show.

Nochtans is het een heel krachtig concept dat de lijm kan zijn tussen al je digitale marketing efforts. We geven 10 redenen waarom je als bedrijf zou starten met marketing automation.

Lees de blogpost

Het einde van het tijdperk van bedrog

Einde van het tijdperk van bedrogPETER DEVOS - 12-05-2020

We leven in een tijdperk van bedrog. Dan heb ik het niet over politiek of fake news. Maar over marketing en sales.

Niet overtuigd ? Enkele voorbeelden. Waarom hebben winkeliers nog steeds winst als ze 50% korting geven? Waarom verschillen prijzen zoveel tussen de ene webwinkel en de andere? Waarom kan je bepaalde producten veel goedkoper net over de grens vinden? Vraag en aanbod uiteraard. Maar veel logica is er vaak niet in te vinden.

Lees de blogpost

Automotive Communication

Automotive communicationPETER DEVOS - 25-04-2020

Even een vraagje voor mensen die werken in de automotive sector: hoe zien jullie de toekomst?

Want ik zit de laatste tijd er met mijn neus bovenop en de challenges die jullie sector tegemoet komen zijn toch gigantisch, niet? Strengere regels zorgen ervoor dat jullie meer en meer de weg op moeten van elektrificatie. Maar daarnaast is de publieke opinie over dit onderwerp, laat ik het zacht zeggen, verdeeld. Je bent ofwel een Tesla fanboy of een dinosapliefhebber. No middle ground.

Lees de blogpost

Selligent for dummies

Selligent for dummiesPETER DEVOS - 10-04-2020

Als je op zoek bent naar een marketing automation tool, dan ben je misschien het Belgische Selligent tegengekomen.

Officieel moet we ‘Selligent Marketing Cloud’ zeggen want het is een SAAS tool. Een wat? Wel ja, een SAAS tool in de cloud die via lead nurturing campaigns, customer journeys, personalized lifecycles en het beheren en inzetten van assests de customer engagement verhoogt. Duh!

Lees de blogpost

Controle houden

Controle houdenPETER DEVOS - 02-04-2020

Het wordt steeds moeilijker als marketeer om je boodschap te verspreiden. Enerzijds is het aantal kanalen enorm gegroeid. Anderzijds wil je als marketeer ook je boodschap personaliseren en op het juiste moment uitsturen.

Laten we maar eerlijk zijn: in de realiteit is dit nauwelijks haalbaar. Er ontstaan 2 keuzes: ofwel maak je het geheel minder complex en stuur je nagenoeg dezelfde boodschap naar iedereen op hetzelfde moment via hetzelfde kanaal; ofwel roep je de hulp in van marketing automation en geef je een aantal zaken uit handen. Maar hoever kan je daarin gaan? Hoeveel controle ben je bereid op te geven aan een algoritme?

Lees de blogpost

Marketing automation en B2B

Marketing automation en B2BPETER DEVOS - 15-03-2020

Als we denken aan marketing automation dan bevinden we ons vaak in B2C omgevingen. Een merk heeft een paar miljoen adressen in hun database en gebruiken CRM en marketing automation om hun klanten op een slimme en hopelijk relevante manier te benaderen.

Maar wat zijn de voordelen in een B2B omgeving waar het vaak gaat over slechts een paar honderd of een paar duizend klanten. Staan zij te springen om gepersonaliseerde boodschappen te ontvangen van hun leveranciers ?

Lees de blogpost

Let's talk about spam

Let's talk about spamPETER DEVOS - 26-02-2020

Als je een commerciële e-mail uitstuurt die als spam aanzien wordt, dan heb je pech. In het beste geval wordt de mail gewoon niet gelezen maar in het ergste geval wordt je hele e-maildomein geblacklist en kan je geen e-mail meer bij je ontvangers krijgen.

Je doet er dus goed aan om niet als spam of spammer gelabeld te worden. Maar wat is spam eigenlijk? Globaal kunnen we het vertalen als 'ongewenste e-mail'. Wij zien een aantal redenen waarom je mail als spam aanzien wordt.

Lees de blogpost

Van e-mail naar multichannel

Van e-mail naar mulitchannelPETER DEVOS - 03-02-2020

Toegegeven, e-mail is een prachtig en performant kanaal om je boodschap te verspreiden en meer te weten te komen over je klant. Maar we merken allemaal dagelijks dat onze inbox ondergesneeuwd wordt met allerhande e-mails.

Hoe pakken we dit best aan? Marketing automation staat voor de juiste boodschap op het juiste moment. Het juiste kanaal hoort daar evengoed bij. We doorlopen hieronder enkele scenario's en gaan telkens na wat het beste kanaal is in de gegeven situatie.

Lees de blogpost

Wat zegt een no-reply adres over je bedrijf?

Van e-mail naar mulitchannelPETER DEVOS - 05-01-2020

Als je een e-mailmarketingtraject opstart, zal je vroeg of laat moeten kiezen wat je standaard 'reply' adres en bijhorende alias wordt.

Veel bedrijven zullen voor dit adres hetzelfde adres kiezen als hun 'from' adres. Meestal is dat een 'info@' adres zoals info@markebly.be. Maar vaak zie je ook dat resoluut gekozen wordt voor een 'noreply@' adres om duidelijk te maken dat mails naar deze mailbox niet opgevolgd worden.

Lees de blogpost

A.I. - de assistent van de toekomst

A.I. - de assistent van de toekomstPETER DEVOS - 12-12-2019

In deze blogpost verkennen we een toekomstbeeld, namelijk dat van de artificiële intelligentie (A.I.) en hoe dat ons kan helpen in ons dagelijks leven.

In marketing automation proberen we hetzelfde te verwezenlijken. We trachten zoveel mogelijk te weten te komen van de klant om onze communicatie en aanbod zo goed mogelijk af te stemmen. Dat is het doel, maar het probleem is dat iedere marketeer z'n eigen customer preference center moet opbouwen: hij moet zelf de gegevens van een persoon verzamelen en een algoritme opstellen om de meest relevante content bij iedere individuele persoon te brengen.

Lees de blogpost


Vertel ons jouw verhaal.

Gebruik het formulier hieronder om vrijblijvend met ons in contact te komen. Wij staan klaar om ook jouw digitaal project tot een succes te maken.

Stel een vraag

Vraag een offerte aan


Nood aan een nieuwe website? Vraag nu vrijblijvend een offerte aan.




Je eigen nieuwbrieven uitsturen? Vul het offerteformulier in.






Contacteer ons

Markebly CommV

Verantwoordelijke
Peter DevosLinkedIn

Adres
Bessenhof 4
9820 Merelbeke
België

Contact
Tel: 0032 496 722734
E-mail: info@markebly.be

BTW-nr
0748.596.015

Peter Devos