<- Terug naar overzicht

Wat zegt een no-reply adres?

Door Peter Devos - 05/01/2020


Als je een e-mailmarketingtraject opstart, zal je vroeg of laat moeten kiezen wat je standaard 'reply' adres en bijhorende alias wordt. Veel bedrijven zullen voor dit adres hetzelfde adres kiezen als hun 'from' adres. Meestal is dat een 'info@' adres zoals info@markebly.be. Maar vaak zie je ook dat resoluut gekozen wordt voor een 'noreply@' adres om duidelijk te maken dat mails naar deze mailbox niet opgevolgd worden.


Een bedrijf kan verschillende redenen hebben om hiervoor te kiezen:

Do not care

Bovenstaande redenen kunnen allemaal legitiem zijn, maar zijn niet onoverkomelijk. Laten we eerlijk zijn, als je een boodschap stuurt naar iemand en er meteen bij vermeldt dat je geen antwoord wilt - dat je dus per definitie de dialoog met je klant niet wilt aangaan -

'Een struisvogeltaktiek leidt alleen maar tot problemen.'
dan geeft dat volgens ons niet het juiste signaal naar je klant. Donotreply@company.com wordt dan eigenlijk donotcare@company.com, terwijl een open communicatie met je klant net zo verrijkend kan zijn voor je bedrijf, en dit op meerdere manieren:

Bedrijven die niet de moeite doen om te luisteren naar hun klanten na het versturen van e-mailcommunicatie, negeren hun klanten en laten business liggen. Deze tactiek bespaart je helpdesk misschien werk, maar kan op lange termijn meer kosten in verlies van inkomsten en imagoschade dan opbrengen door kostenbesparing.


Even napraten?

Spreekt het onderwerp van deze blog post je aan? Neem dan vrijblijvend contact met ons op
en ontdek hoe we jou kunnen helpen.

Stel een vraag

Vraag een offerte aan


Nood aan een nieuwe website? Vraag nu vrijblijvend een offerte aan.




Je eigen nieuwbrieven uitsturen? Vul het offerteformulier in.






Contacteer ons

Markebly CommV

Verantwoordelijke
Peter DevosLinkedIn

Adres
Bessenhof 4
9820 Merelbeke
België

Contact
Tel: 0032 496 722734
E-mail: info@markebly.be

BTW-nr
0748.596.015

Peter Devos