Webdesign, UI & UX.

Een website bouwen is een vak apart. Het is meer dan wat tekst en foto's samenbrengen. De website moet een doel hebben en moet de aandacht van de lezer meteen grijpen alsook gebruiksvriendelijk zijn. Markebly helpt je graag verder bij het realiseren van je eigen webproject.


Vraag een vrijblijvende offerte aan   Bekijk onze realisaties

MARKEBLY WERKT MET

Wordpress Drupal Magento Bootstrap Balsamiq Adobe XD

Onze digitale web diensten.

Lees hieronder voor welke digitale webprojecten je Markebly kan inschakelen alsook wat de stappen zijn om een performante website te bouwen.

Webdesign

Webdesign

Er zijn veel bedrijven die je kunnen helpen met het bouwen van een website. Maar een goeie webbouwer moet een partner zijn die je kan vertrouwen.

Markebly denkt mee hoe je website effectief je bedrijfsdoelen kan verwezenlijken. We doen het beheer van je complete website of zorgen ervoor dat je zelf complete controle hebt via een Content Management System zoals Wordpress.

Webshop & e-commerce

E-commerce

Online shoppen is niet meer weg te denken. Of je nu klein wil beginnen of een full-fledged webshop wil met alle toeters en bellen, Markebly kan je helpen de juiste stappen te nemen.

Wij zien je webshop al één van de onderdelen in je digitale strategie en verbinden de juiste systemen waar nodig.

Web development

UI & UX

Een user interface (UI) wordt vaak gezien als een verzameling van kleuren, lettertypes en foto's. Maar er is meer nodig om echt gebruiksvriendelijk te zijn.

Daarvoor moet je de juiste functies op de juiste manier op het juiste moment tonen om een uitstekende gebruikservaring of user experience (UX) te bieden. Markebly helpt je hierbij.

Stappenplan voor een top website

Een website bouwen begint met een goede voorbereiding. We geven je hieronder de stappen die je moet nemen om een succesvolle website te bouwen. Wil je nog meer info? Twijfel dan niet ons vrijblijvend te contacteren.

1. Bepaal doel & publiek


Een goeie website geeft niet alleen nuttige info, het zorgt er ook voor dat mensen gefascineerd geraken door je product of dienst. Om best aan te sluiten bij je doelpubliek, is het goed om op voorhand na te denken voor wie je de website maakt. Dit kan door persona's op te stellen. Dit zijn fictieve voorstellingen van je ideale klant zoals een 40-jarige freelance IT'er of een 55-jarige accountant. Dit helpt je een beeld te vormen van je publiek en tekst, beeld en functionaliteit af te stemmen hierop. Daarnaast moet je ook een doel bepalen met je website. Is die puur informatief of moet die ook rechtsteeks omzet genereren. Beiden vereisen een heel andere aanpak alsook investering.

2. Bepaal structuur


Eens je weet voor wie je de website bouwt en welke business goals je ermee nastreeft, kan je de strcutuur van de website vastleggen. Dan spreken we over hoofdonderdelen als de navigatiestructuur en subelementen als pagina's en formulieren. Het is daarbij heel belangrijk om de website te zien vanuit het perspectief van een bezoeker en niet vanuit je eigen bedrijfsstructuur. Een bezoeker kent namelijk meestal je interne afdelingen en processen niet. Een website met een duidelijke indeling zal altijd meer geapprecieerd worden dan een flashy maar onduidelijke website.

3. Verzamel content


Content is king. Als je mensen wil overtuigen van je product of dienst, zal je met content moeten duidelijk maken waarvoor je staat, wat de voordelen zijn van je oplossing en waarom mensen voor jou moeten kiezen. Goeie teksten speciaal geschreven voor het web die ook vlot gevonden worden in Google zijn hierbij cruciaal. Professioneel foto- en videomateriaal van hoge kwaliteit helpen de bezoeker om een duidelijk beeld te krijgen van je product maar geven ook meteen vertouwen in je onderneming.

4. Resources & timing


Een goede website bouwen kan tijdrovend zijn. Vaak wordt er met de beste wil aan begonnen maar wordt snel duidelijk dat er veel tijd in moet gestopt worden. Vaak loont het om de juiste mensen erbij te halen : copywriters, grafici, web developers, ... Die kunnen telkens een deel van de oplossing voorzien. Zorg dan ook voor een webmaster die alle elementen coördineert en het budget in de gaten houdt. Want alhoewel sommige websiteplatformen laten blijken dat een website bouwen zo goed als gratis is, is de waarheid dat een kwalitatieve website die zijn doel niet voorbij schiet, steeds een investering vergt. Maar die investering kan snel rendabel zijn.

5. Bouw de website


Er zijn honderden tools waarmee je een website kan bouwen. Van simpele drag and drop tools tot complete ontwikkelenomgevingen. Belangrijk is om een platform te kiezen dat kan meegroeien met je ambitie. Stel dat je in de nabije toekomst een webhop wil koppelen aan je website, dan kan het interessant zijn om een CMS (Content Managemrnt Systeem) te kiezen dat eenvoudig kan gelinkt worden met een beheersysteem voor webshops. Maar als je weet dat de inhoud van je website niet vaak zal wijzigen, dan kan een goedkopere statische website voldoende zijn. Weet wel dat een website nooit alleen staat en altijd deel moet zijn van een uitgebreide marketing strategie.

Meer over digitale marketing

6. Test, test, test


Eens je de website op de wereld loslaat, is het belangrijk dat je alles goed test. Dit omvat onder meer het laten nalezen van de teksten op taalfouten, het zoeken naar kapotte links, het testen van formulieren en dynamische elementen zoals zoekfuncties, het checken of de website ook goed leesbaar is op een smartphone of een tablet en nagaan of alles goed beveiligd is, vooral als je kan inloggen. Voorzie ook tijd om na de testperiode de bugs er uit te halen.

7. Lanceer de website


Ok, het is eindelijk tijd om je website te lanceren. Je kan dit op 2 manieren doen. Aan de ene kant kan je kiezen voor een soft launch waarbij je gewoon de website live plaatst zonder promotie. Dit kan handig zijn als je nog niet de grote massa wil ontvangen en tijd wil voorzien om problemen op te lossen na launch zonder dat veel bezoekers er last van hebben. Daarnaast kan je de website stevig promoten bij lancering. Dan gebruik je alle mogelijke kanalen om trafiek naar je website te sturen: social media, e-mail nieuwsbrieven, offline promotie, radio, tv, Google ads, etc. Als je goed aanpakt, vinden mensen vlot de weg naar je website, vinden ze de content en functionaliteit die je aanbiedt echt nuttig en gaat je website viraal.

8. Volg op en verbeter


Maar uiteraard houdt het daar niet op. Na de launch zal je waarschijnlijk meteen aan de slag moeten om bepaalde zaken aan te passen of te verbeteren. Daarnaast zorgt nieuwe content dat mensen blijven terugkomen naar je website. Zorg er dan ook voor dat je website up to date blijft en mensen ervan op aan kunnen dat hetgeen op je website staat ook klopt. Eén manier om het succes van je website te meten is via Google Analytics. Daar zie je precies wie je website bezoekt en welke pagina's populair zijn. Gebruik deze info om je website continu te verbeteren.


Realisaties

Ontdek de webprojecten die we voor verschillende bedrijven gemaakt hebben.

Bed & Breakfast De Dreef

Ontdek hoe je kan relaxen in deKalmthoutse heide in deze overzichtelijke website voor B&B De Dreef in Essen.

BEZOEK WEBSITE
B&B De Dreef - Essen
Move2Green

Kom alles te weten over elektrische wagens in deze Wordpress site voor Green Mobility Expert Tim.

BEZOEK WEBSITE
Move2Green
Website Schiettecatte BV

Dak- en renovatiewerken Schiettecatte liet haar website opfrissen door Markebly.

BEZOEK WEBSITE
Schiettecatte BV template
Relaxzone

Portaalsite voor beauty en wellness gebouwd in ColdFusion.

Relaxzone
Kinepolis backoffice

Via deze custom made backoffice kreeg Kinepolis inzicht in de werking van het marketing automation platform.

BEKIJK CASE
Kinepolis backoffice
A Beauty Well

Een mock-up voor een schoonheidssalon.

A Beauty Well
Kinepolis dashboard

Mock-up van een online dashboard waarop alle belangrijke interacties met gebruikers te zien zijn.

BEKIJK CASE
Kinepolis dashboard
StormVision

Texture webshop geschreven in ColdFusion.

StormVision
Apotheek Beele-Lamote

Website voor een apotheek.

BEZOEK WEBSITE
Apotheek Beele-Lamote
Tuscani

Hyundai Coupe fan website geschreven in ColdFusion.

Tuscani
Relaxzone backoffice

De custom built backoffice voor Relaxzone is een compleet CMS dat alle aspecten van de Relaxzone portaalsite vlot laat beheren.

Relaxzone backoffice
Tuinluidsprekers

Website over tuinluidsprekers met custom 3D beeldmateriaal.

Tuinluidsprekers

Blogs & insights

Blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op gebied van websdesign via onze blog posts en nuttige insights.

De Corona sneltrein

De Corona sneltreinPETER DEVOS - 10-06-2020

Zowat half digitaal Vlaanderen heeft al zijn mening geuit over de impact van Corona op de sector. Tijd om mijn kijk op de zaken te geven.

Allereerst hoop ik dat zaakvoerders die tijdens de Coronacrisis hun zaak moesten sluiten stilaan terug aan de slag kunnen. Ik hoop dat je bedrijf het overleefd heeft en je via de steunmaatregelen het hoofd boven water kan houden.

Lees de blogpost



Start vandaag nog

Heb je zin gekregen om je eigen website te bouwen of aan te passen? Gebruik dan onderstaand formulier om vrijblijvend advies in te winnen. Wij vertellen je welke stappen je best neemt om een succesvolle website te bouwen die je business ondersteunt.

Stel een vraag

Vraag een offerte aan


Nood aan een nieuwe website? Vraag nu vrijblijvend een offerte aan.




Je eigen nieuwbrieven uitsturen? Vul het offerteformulier in.






Contacteer ons

Markebly CommV

Verantwoordelijke
Peter DevosLinkedIn

Adres
Bessenhof 4
9820 Merelbeke
België

Contact
Tel: 0032 496 722734
E-mail: info@markebly.be

BTW-nr
0748.596.015

Peter Devos